Koszty budowy nowej szkoły były tylko o 3% wyższe niż w przypadku standardowego projektu budowlanego, zaś koszty energii zostały zredukowane aż o 70% w porównaniu z budynkiem starej szkoły, przy zachowaniu komfortu wnętrz i dobrego klimatu wewnętrznego.
Projekt architektoniczny szkoły w Klaus łączy ekologię z oszczędnością energii, komfort użytkowników i klimat wnętrz oraz detal architektoniczny i doznania wzrokowe.
Korzystającym z niego młodym ludziom sale lekcyjne i korytarze energooszczędnego drewnianego budynku zapewniają dużo swobody i optymalne doświetlenie światłem dziennym.
Nową szkolę i wielofunkcyjną halę budowano w dwóch etapach w odstępie dziesięciu lat. Koncepcja przestrzenna budynku w kształcie litery L obejmuje trzy główne funkcje: szkoły, hali sportowej i biblioteki.
W drugiej fazie budowy w miejsce istniejącego obiektu sportowego dobudowano nowy obiekt sportowy. Do dwukondygnacyjnej hali sportowej i trzykondygnacyjnej części wielofunkcyjnej (w której znajdują się pomieszczenia do opieki dziennej, kluby i imprezy) można dojść z budynku szkoły przechodząc pod wyniesioną biblioteką, co pozwala na ochronę przed żywiołami.